31 januari 2016

TristDag



En ganska trist söndag är som tur är snart över. Har inte gjort något skoj alls mer än varit gnällig, handlat spackel på Karlssons, drömt mig bort på Ving.se, bokat en hotellnatt i stan och ätit lammfärsköttbullar.
Veckan som kommer hoppas jag blir bättre. En fullt-upp-vecka på jobbet, fem nätter så mestadels av veckan kommer jag tillbringa i sängen. Låter som ett perfekt ställe att vara på.

Har två trevliga lunchdater inbokade i veckan också, dom ser jag såklart fram emot.
I morgon tar jag med mig Jessica till Wenngarn. Hon har, hör och häpnat, aldrig varit där.Vi ska dinera lunch på Dammstugan och sen ska vi försöka oss på en guidad tur. Få se om foten håller annars ringer jag in Rudolf, han är bra på att guida.
Kaffe på Slottet innan hemfärd och jag vet att vi kommer få en bra dag.
På torsdag blir det lunchdate med Catta om inget annat inträffar, lunchställe inte bestämt. Blir kanske något i Bålsta.

Längtar efter mina barnbarn, har inte sett dom sen i onsdags och det känns trist. Kanske Stella glömmer mig?
Snart dags att sova, ska bara surfa runt lite på resesajterna. Vill åka någonstans men det kanske inte är någon bra idé med en värkande fot och med en hälsena som kan gå av när man minst anar.


Gustav låg kvar länge i sängen i morse.  Min lilla gulliga kille!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar