9 januari 2016

ÅrskrönikaMars2015


 I mars så var vi stammisar på Hotel Anstaltens väldigt trevliga bruncher.
 Jag åt duktigt upp allt på tallriken, precis som mamma lärt mig.
 Vi firade att vi bott i vårat hus i 30 år, huset som Rudolf har snidat ihop alldeles själv. 
Bra jobbat endast 24 år gammal.
 Emilie och jag åt middag på Fridays och mjukstartade med varsitt glas jordgubbssaft innan vi åkte vidare till Cirkus......
 ....där vi tittade på Carolas konsert "Det bästa av mig" som såklart var fantastiskt bra 
och hela Cirkus kokade av likasinnade Carolafans som gladeligen trallade med i alla låtar
 Vi var på Wenngarn (ovanligt va?) och åt en helt galet god femrätters middag och vinprovade italienska lättdruckna viner. Övernattning på hotellet och god frulle dagen efter.
 Världens vackraste barn, nämligen mitt barnbarn fyllde 6 månader, 
och fick som på alla andra månadsdagarna present av mormor.
 Emilie, Stella och jag var med om något riktigt läskigt som som tur var slutade bra.
 Jogges bil havererade mitt på motorvägen i rusningstrafik. Blev en lång och nervös väntan innan bärgare och en annan stor lastbil som stängde av ett körfält kom till undsättning. 
 Dessa två gullfisar fyllde 30 år! Micke den 13 mars och Emilie den 11 mars.
 Upptäckte att vi hade haft påhälsning/fönstertittare på tomten.
 Polis tillkallades då flera hus på gatan haft inbrottsförsök samma natt.
 Det blev en del groupies
 Och Stella fortsatte att alltid vara gladaste barnet i stada!
 Största händelsen var väl ändå Melodifestivalfinalen i Friends.  
Kanonplatser som alltid och lite skärmtid innan det hela drog igång
 Bästa låten vann! Bästa Måns vann. Var en magisk kväll!
 
 Om ni tittar till vänster bakom Anja Pärsson så ser ni två prickar som släpper loss till Ylvis.
Kul att få lite tv-tid, haha!
 
 Stella briljerade på babysim. Klarade både baddaren, silverfisken och kaffekokning. 
Jag fick den stora äran att bevittna det hela en utav gångerna. Roligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar