13 januari 2016

ÅrskrönikaApril2015


Carlos och jag hade maskerad och han klädde så passande ut sig till påskkärring. 


Jag delade generöst och frikostigt ut påskägg till mina gullfisar. Carlos fick ett mellanstort.


Stella fick förstås det största!


Medan Gustav drog nitlotten i påskäggslotteriet och bara fick ett litet.
 Men han var glad ändå för det innehöll bara godsaker. Tonfisk, godis och handpillade räkor.


Jag var på Wenngarn en hel del gånger i april. Fantastiska Dammstugan öppnade och sällan har jag väl ätit en godare pizza. Pizzor bakade med kärlek, närodlade och ekologiska råvarorna gräddade i italiensk vedugn och man var i himlen. Aldrig mer en vanlig pizzeriapizza för mig inte.


Vi promenerade i skogen tillsammans med Catta och bergsgeten,,,ursäkta Basse.


Vi arrangerade en världsviktig tävling i familjen, Köttfärssåschallange. 
Kort sagt, vem gör den godaste köttfärssåsen. Jag var domare och vi hade en oberoende (pyttsan!) jury som smakade av alla fyra såserna, satte betyg och omdömen under min övervakning.


Inte helt otippat vann den här glada italienaren. Några andra deltagare utbrast fusk, 
mutad domare och jävig jury. Fast allt gick till på rätt sätt, jag lovar.


Gustav började träna inför Beach 2015
Det gäller att vara i form när man ska glassa på beachen, sträckta vader.


Stella fyllde sju vackra månader och gulligare för varje sekund


Ytterligare ett besök på vackra Wenngarn. Här i Orangeriet med rummet som kallas living walls. Vackra, prunkande gröna växtbeklädda väggar. Sveriges mest syrerikaste rum hörde jag knystas om.


Vi hälsade på hos Rudolf i hans enkla lilla jordkällare som gav mig en något klaustrofobisk känsla


Sen var det dags för Wenngarn och vinprovning..IGEN! Dom italienska delikatesserna och ostarna drömmer jag om än idag. Herrejävlar så gott det var! Vinerna var såklart också magiskt goda.
Gick säkert upp tre kilo den kvällen men det var det värt. Man lever bara en gång  #YOLO


Carlos fick ledsenläpp när han till sin förskräckelse upptäckte att lillasyrran lagt beslag på hans favoritboll....grrrrr! Stella däremot är inte utrustad med ledsenläpp som tur är. 
På henne finns det bara en gladläpp.


Sen blev det förstås några aprilgroupies. Älskar dessa bilder!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar