5 januari 2016

ÅrskrönikaFebruari2015

 Februari var till en början kall och med mycket snö. Gustav satt ofta på köksbordet
 och längtade ut till värmen, sommaren och solen.
 Jag var på genrepet av ÄGD med Schyffert & Lindström, fantastisk rolig!
Yvonne och Emilie gjorde mig sällskap och efteråt dinerade vi på Harrys.
 Stella var 5 månader och åt gröt med förtjusning för första gången
 När snön äntligen började smälta så gick jag långa promenader med Emilie, Stella och Carlos.
Fast ibland blev frallan trött och valde att lifta under vagnen.
 Carlos fyllde 2 år
 och det firades stort med kalas, paket, godis, pussar och bilåkning.
 Stella växte och växte och lärde sig peka finger...med rätt finger!
 Melodifestivalen drog äntligen igång och som alltid blev det schlageryra här hemma. 
Vi skålade i schlagerprosecco, åt festlig schlagermiddag och som alltid en smarrig
 Pavlova som dessert.
 Lilla Carlos blev sjuk och fick tillbringa en natt på djursjukhuset. Han var så ynklig stackaren och det var oroliga dagar innan han piggade på sig. Hemskt med sjuka djur!
 Vi öppnade en illegal spelhåla. Bjöd spontant in några vänner på lite plockmat och vin.
 Gjorde en varm smörgåstårta som var jättegod
 Vi spelade Ryktet Går, ett sjukt roligt spel och ni ser själva att koncentrationen var på topp
 Själv var jag mest nöjd över min egenhändigt ritade giraff. Var en mycket trevlig kväll och vi fick oss många goda skratt. Peter ritade bl.a Globen och Rudolf gissade på potatis?!
 Wenngarn började med brunch och jag tror vi var där fler än en gång i februari. 
Mycket trevlig och väldigt prisvärt. Dessutom var man mätt en vecka minst.
 Hängde en del i ett utav latte och Bugaboomammornas mecka, Täby Centrum. 
Lunch på Vapiano blev en vana.
Gjorde för första men inte sista gången i mitt liv bananpannkakor, gott! 


1 kommentar: