30 januari 2016

Lördag



Ytterligare en lördag till ända. En lördag då det inte hänt mycket, jag har mest varit trött och halvgrinig efter att min nattsömn inte var den bästa.
Rudolfs telefon är tydligen kopplad till Wenngarns brandlarm och när det blir något fellarm, strömavbrott eller liknande så får han meddelande om det i telefonen.
Klockan 03.30 började eländet, jag hade precis lyckats somna då. Det var ett jäkla pipande och jag kunde omöjligt somna om efter detta. 
36 meddelande hade han när han senare tittade igenom inkorgen. Då förstår ni oljudet som dessutom är på högsta volym eftersom han är döv till på köpet.
I natt har jag sagt att han måste sätta den på ljudlös, får se om han grejar det.

Var i väg till Barkarbystaden för ett uppdrag. Hittade ett mysigt café på någon bakgata som vi stannade till vid.
Sen åkte vi vidare till Matvärlden i Veddesta. Det ligger vid Biltema och är en mataffär med väldigt bra priser och mat från hela världen. Kul ställe!

En tur in på Biltema, gubbdagiset, var ett måste för Rudolf. Jag var mest matt och hade ont i foten och benet så jag höll mig i stillhet medans han for runt som en lycklig kalv på grönbete och klämde på allt därinne.
Efteråt så bjussade han generöst på lunch i fiket utanför, varsin french hotdog och sen delade vi på en mugg vatten med bubblor, 46 :- var billigt men det smakade därefter också. Tror faktiskt att femkronorskorven hade smakat bättre.

Bidde lamm till middag, en repris från förra lördagen. Himla gott, gillar den där getostkrämen till. Blir som pricken över i:et.
Bara skit på tv´n i kväll, Rudolf tittar i stället på Nöjesmassakern på dvd från 80-talet, inte det minsta kul. Utvecklingen går som tur är framåt även i humorbranschen men huvudsaken att han gillar det. Det fnissas högt hela tiden från soffhörnet, lättroad kille.


 Den obligatoriska räkmackan snart i en magsäck nära dig






















Hittade ett överlevnadsarmband på Biltema. Funderar på att ha det på mig när jag ska till tandläkaren nästa gång eftersom jag tror jag kommer dö varje gång när jag är där.
 

Lördagsrusning in i butiken


 Fina fiskar i fiskdisken, rödtungan kommer köpas nästa gång. 


Gustav var nyfiken när vi kom hem och självklart hade pappa köpt räkor till honom.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar