7 maj 2015

Äntligen



Äntligen så har vi kontakt med omvärlden igen, vår kompis internet behagade återvända någongång under gårdagskvällen.  Glädjen stod högt i tak, fast hon som hade saknat det mest var på jobbet, nämligen jag.
Utan internet i dryga 30 timmar är fasen ingen barnlek, det var jobbigt och allvarligt. Något som däremot inte var speciellt jobbigt var nattens extrajobb. Tror aldrig jag har haft en sådan lugn och fridfull natt på just denna avdelning.
Herregud vad det snarkades...i varenda säng! Skönt för dom små liven att för en gångs skull få vakna utvilade och därmed orka med dagen bättre.

Det blir ytterligare en natts extrajobb för mig, finns absolut inget folk. Inga vikarier alls att ta till.
Så är det någon av mina läsare som vill jobba som timmis på natten på ett väldigt trevligt demensboende så hojta till. Jag kommer lära er allt jag kan...

Min käre make, ni vet han Rudolf, den utarbetade killen som jobbar jämt är ledig idag och i morgon.
Han har en del övertidstimmar att plocka ut i tid. Skulle gissa på en så där 10 veckor.
Men såklart har han pratat i telefon och styrt upp hemifrån, så ledig vet jag inte om jag kallar det.


När jag klev upp vid 14.00 så hittade jag honom så här,
sovande på trappen med telefonen och kaffekoppen på behörigt avstånd.
 Utarbetade lilla krake.


Vi var till Ingrid på födelsedagskalas häromkvällen. Kolla in detta maffiga fikabord!
Hon är galet duktig denna superkvinna att ställa till med kalas och som alltid rullade vi hem därifrån.
 

 Var en sväng till Plantagen för lite span och inköp. 
Stella tyckte det var kul och bubblade med alla blommor hon kunde se.


 Gekåselefanten verkar hon gilla. Den piper, rasslar, låter, spelar och snabeln smakar dessutom gott.


 Beställde den otroligt hajpade Lindexoverallen till Stella. En storsäljare som säljer slut fort som attan tydligen. Den är så fin och hon har en i ett annat mönster som börjar bli för liten och varm nu.
Hade turen att norpa åt mig en i lagom storlek till höstens aktiviteter. Årets djurtema på overallen är alltså leopard.


Medans den här modellen kallas väl tiger...eller? Zebra? Nej, jag gissar på tiger.

Gustav har inte gått lottlös han heller. Fick i går ett recept utskrivet av bästa veterinären Mirjam på ett fästinghalsband som ska vara jättebra.
Nackdelen med det är väl priset, 326:- + receptavgiften på 125:- , det håller i åtta månader. Men det jag är lite skeptisk till är att om han kommer hem utan halsband, han är som ni vet en ganska aktiv kisse som hoppar och far överallt. Lätt att fastna med halsbandet då, som tur är är detta konstruerat så att det vidgar sig så han kommer loss.
450:-...få se hur länge han kommer ha det kvar. Huvudsaken är att fästingarna inte äter upp honom.
 
Nu vankas det tydligen grillmiddag här hemma hör jag ryktas om. Mäh, den planerade falukorven då? Bäst att sätta fart, snart kommer alla mina gosefisar. Längtar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar