2 maj 2015

LiteInteMycket



Nu ger jag upp! Sov halvtaskigt i dag, foten och benet värker när jag ligger ner, så kallad vilovärk.
Helt klart så blir jag bättre när jag inte jobbar och anstränger foten med tio timmars konstant skenande på avdelningen. Var så bra förra helgen när jag var ledig och knappt rörde mig. Ska prova med att linda fossingen i kväll, se om det blir bättre.
Fick faktiskt en kallelse till ortopedkliniken på Järva Närsjukhus i fredags, hoppas dom är vettiga och det finns hjälp att hämta.

Lyckades i alla fall tanka 4,5 timmes sömn sen gav jag upp. Ska lägga mig en stund till i kväll innan jag åker tillbaka till jobbet. Jobbet som i natt var fullt upp, i alla fall på en nattsuddare som höll mig sällskap exakt hela natten.
Där fanns det inga som helst tecken på trötthet trots objektet i fråga är över 90 år, otroligt.
Hade en trevlig natt med långa och många mycket intressanta samtalsämnen som ibland svävade ut en smula (jobbar som ni vet på en demensavdelning)  Bl.a så skulle hen hälsa på sin mormor idag som är 200 år och så pigg.

Sista natten i natt innan långledigheten som denna gång blir en dag längre nämligen 10 dagar, helt galet skönt och risken för liggsår ökas avsevärt.
Har semester söndagsnatt p.g.a olika omständigheter som ni kommer bli varse om vad det lider.


Dagens bild är en alldeles speciell fot, en fot som jag längtar efter och kommer få pussa och göra pruttljud på i morgon. Längtar!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar