1 maj 2015

ValborgPåWenngarn

Min man i brasan = hett om öronen


 Det kommer vara försäljning av diverse växter under hela helgen. 
Fanns mycket skoj, man kanske skulle försöka sig på någonting, 
jag som har så vansinnigt gröna fingrar och fullkomligt älskar att påta i trädgården
 Pyromanen himself! 
Med lite gasol kommer man långt, brasan fick fjutt på ett kick

Fick nog av hettan efter en stund. Kändes som jag hade varit på solsemester och glömt smörja in mig med flaskan märkt SPF 30.
Gick till Dammstugan och tvingade min snart svimfärdige make att äta en pizza. Ohållbart att jobba så hårt och intensivt att man inte hinner äta. Just ja, jag köpte ett hus också medans jag ändå var i farten där i Dammstugan. Träffade Olle, ägaren av Wenngarn tillika Rudolfs chef.
Men Rudolf vill inte bo just i det huset jag tog i hand på.....behöver mer än totalrenoveras. Tror firman fixar det, bara jag får vara med och bestämma ytskikt och färgval m.m.

Nu (00.15) kom Rudolf hem efter "bara" jobbat i 17,5 timme idag, jippie. Nu ska han sova i fyra timmar för att vara på plats igen klockan 06.00. Jag trycker INTE på gillaknappen. 

Godnatt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar