1 maj 2015

SuccéWenngarn


Trots bitvis skitväder så blev första Trädgårdsdagen en succé, i alla fall om jag får bestämma. Tror det mesta sålde slut i mat/fikaväg utom dom vedugnsbakade pizzorna. Där jobbade dom för högtryck!
Mycket folk och såklart trötta och slutkörda Wenngarnsanställda.  Dom har jobbat hårt sista tiden med att få det sista klart och med all säkerhet så kommer det sovas gott och laddas batterier tills i morgon. Hoppas vädret blir bättre bara.
Rolf kom hem nyss, blev ett tolvtimmarspass i dag, 17, 5 timme i går. Han ser sliten ut och haltar fram, klagar på ryggont stackarn.





















 Dom två grisarna gick åt som smör i solsken, var supergott och prisvärt för ynka 100:-. Kön ringlade sig lång.  Rudolf hade omsorgsfullt penslat som små grisarna sedan 6.00 i morse, vänt och snurrat. Därför det var så gott tror jag.























Tog en latte och en liten god kanelbulle medans det var uppehåll. Wenngarns egna bageri är redan en given succé. Fantastiskt duktiga konditorn Sara bakar allt, närodlat och ekologiskt.  Hon hade varit uppe sedan 3.00 och tokbakat och när jag gick hem vid 15.00 var allt soprent.























Träffade dom har godbitarna, Frida, David och yrvädret Iris. Asså hon är så himla söt! Fick generöst  två blöta pussar mitt på munnen. Söta unge!


Här ser ni min lunch, helgrillad gris, potatissallad, god sås till köttet, grönsallad och vinägrett.

Nu väntar för mig två nätters jobb, känner mig lite lätt trött men kunde inte somna när jag la mig för en stund sedan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar