17 maj 2015

FestIgår


 I går var det party på båtklubben. Dessa två raringar ställde till med kalas för sina närmsta vänner.
(Emilie hälsar att dom rosa gympaskorna byttes till höga klackar innan gästerna anlände)


 Lokalen ligger vackert men samtidigt livsfarligt nära vattnet som båtklubbar oftast gör.
Vore konstigt att placera en båtklubb mitt inne i skogen eller liknande.
 Som tur var så höll sig alla gäster på landbacken och ingen druttade i av fri eller ofrivillig vilja.
Lokalen var pimpad, ballonger uppblåsta, baren var påfylld, maten förberedd, tipspromenaden fixad
och spellistorna provspelade. Nu kunde gästerna anlända.


 Födelsedagsbarnet och hennes långväga tillresta bästa vänner. Emelie från Malmö och Jasmine från Borås. Den sistnämnda hälsar även hon att klackar ska på innan gästerna anländer.


Hemmavid så höll Farmor Antonella och kusinerna Evelyn och Stephanie ställningarna medans jag agerade taxichaufför.  Stella passade på att kolla om mormor uppdaterat bloggen...nitlott på den.


 Carlos och jag tog en långpromenad innehållande pinnlek innan vi gick hem och löste av farmor.
Stella hade som alltid somnat plättlätt och vi fikade innan hon tog med sig småkusinerna och åkte hem. Mormor hade nattpasset medans farmor körde kvällspasset. 
Nattpasset som visade sig vara av det enklare slaget. 
Barnet sov, sov och sov! Vaknade 02.00 och fick ny blöja, pussar och ersättning. 
La tillbaka henne i sängen och hon tvärsomnade utan ett knyst?!
Hade nog inte ens behövt ge henne mat, tror hon hade somnat ändå.
 Jag umgicks alltså med detta fantastiska barn i över 12 timmar och hon inte ett gnällpip
 på hela tiden, bara så nöjd och glad.

 

Carlos och jag bäddade ner oss i soffan, han somnade på två röda medans jag som var inne i nattflowet inte kunde somna alls. Dessutom värkte min fot/underben/ knä värre än vanligt.

04.10 rasslade dom in..Emilie, Emelie, Jasmine, Jogge,Tysken och Bellman.
Carlos blev överlycklig! Efter lite eftersnacksamtal men många goda skratt runt köksbordet åkte jag  hem för att sova.  Tror alla somnade fort och hann förhoppningsvis sova några timmar innan Stella vaknade igen. Om tre veckor är det dags igen för barnvaktande, men då får barnen sova här hemma istället så föräldrarna får välförtjänt sovmorgon. 

Tack snälla Emilie och Jogge för att jag får hjälpa till med era underbara barn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar