19 maj 2015

TittarTillbaka



En utav dom bästa anledningarna med att ha en blogg är att man kan blicka tillbaka och få svar på eventuella frågor och diskussioner om när gjorde vi det/när var vi där/vad åt vi då?
Åren går fort och man tror att man minns allt men inte fasen gör jag det. Omöjligt!

Idag är det t.ex exakt 6 år sedan jag satt i karantän här hemma. Isolerad och jättedålig med alla symtom på svininfluensa såsom hög feber, andningsbesvär m.m.  Jag hade precis kommit hem från USA och läkarna på KS var säkra på att jag skulle vara det fjärde bekräftade fallet i Sverige. Ja hur det sjukhusbesöket och provtagningen gick till är ett stort skämt. Ångrar mig än idag att jag inte ringde till Aftonbladet. Hade lätt kunnat anmält ALL personal på akuten på KS. Det bemötande man fick där...ja, herregud! Orkade inte, var helt enkelt för dålig.
Men det är inte alla som fått en slang uppstucken i näsan av Christer Fuglesang-look-a-like.
Stod till och med att läsa på löpsedlarna att "En snart 50-årig kvinna - det fjärde fallet i Sverige"
det var jag det!

Idag råder det brist på inspiration och något vettigt att skriva om. Har letat fram inlägg från den 19 maj varje år sedan tidernas begynnelse, eller i alla fall bloggens begynnelse.


 19 maj 2010: Rudolf fått en ny knäled.
Idag firar högerknät alltså 5 år, HURRA!


19 maj 2011: Sjösättning för våran lilla båt Nari.
Plask i plurret!
 

19 maj 2012: Mammatajm på kyrkogården. 
Stampa takten alla bagarbarn, bullfest bullfest hela dan!


19 maj 2013: Grillmiddag i sköna majvärmen.
Kock,  katt och foliepaket på bild.


19 maj 2014: Carlos premiärbadar och som han gillade det!



Och här kommer dagens bilder. Två mms från Emilie nyss med en glad Stella i pyjamas och hårband.
Och sen lilla Gustav som valde att kinesa i Stellas resesäng som står här i vardagsrummet. Har inte hunnit packa ner den sen dom åkte härifrån på eftermiddagen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar