21 maj 2015

JuppienalleInköptCheck


 Hann leka med dom här små diamanterna i 1,5 timme innan nästa grej-of-the-day var mig i hasorna. Stella älskar att gunga och Carlos var så nödig stackarn fast ingen av oss fattade....han hade ju varit på långprommis på förmidddagen sa mamma hans. Inte kunde det vara mera på gång?
Till slut så gav sig väl Emilie i väg med honom och jorå, det dröjde inte länge förrän han satte sig och gjorde tvåan duktigt. Lilla gubben vad tröga vi var, förlåt om du läser det här.


 Gungeligung!


Hämtade mamma för att åka på shoppingtur till Bålsta.   
Stod två saker på mammas inköpslista: Mobiltelefon och skor.

Veckans alla rosor till den här Intersportflickan med en ängels tålamod, tror hon hette Irene.
Sicket tålamod och sicket proffsigt bemötande!  Hon plockade fram hur många par gympaskor som helst till mamma och stod på knä för att hjälpa henne få på sig dom. En knapp timme senare gick jag ut ur butiken med en nöjd mamma och ett par blåa Nike.


Kunde ju hjälpt till lite med provandet kanske men jag tyckte dom skötte det så bra själva.
Medans mamma provade allehanda färgglada skor passade jag också på att prova några stycken.
Fastnade för ett par rosa (fast på bilden ser dom röda ut) streetskor. Lätta,  jättesköna och på rea.
När mamma skulle betala sina så insisterade hon att få betala mina med, tackar! Snällt av henne.
Efter det så var mamma fikasugen. Blodsockret hade sjunkit en smula på oss båda och vi fikade i centrum medans vi tittade på tatuerade killar, småbarnsföräldrar och Tore. Jag såg Tore!
  

Det bidde en sådan här telefon från Hjälpsambutiken. 
Den absolut enklaste varianten på marknaden, med grön OCH röd lur OCH ficklampa OCH trygghetslarm. Nu gäller det bara att försöka sig på att "lära" mamma hur den fungerar.
 Jag är en aningens skeptisk men i morgon ska jag så pedagogiskt som möjligt ta i tur med det. 

Snart ESC och semifinal. Hoppas allt går vägen, finalen på lördag blir så mycket roligare med en Måns i startfältet. Heja Sverige! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar