25 maj 2015

www.trött.nu



Häj!
Jag är vaken, nätt och jämt. Helgen har gått i ett rasande tempo, brukar vara tvärtom när det är jobbhelg.
Håller just nu på att vakna till liv med andra koppen Tassimokaffe, smakar sisådär. Ingenting kommer upp i nivå som kaffe malet från hela bönor. Kapslar? Nja....funkar men långt i från förstahandsvalet.
Juramaskinen har nog gjort sitt, den vaknade aldrig till liv efter lördagens avkalkning.
Jag är deppig, min fina lilla Jura ska återigen in på reparation. Den är åtta år, vem vet den kanske inte ens är värd att kosta på om det är något större fel. Köpa ny, gärna men dom är dyra. Dyra och klart bäst. Vilket I-landsproblem va? Men jag tycker jag är värd gott kaffe!

Annars så facetimade jag med mina hjärtan nyss. Carlos ville leka med röda bollen och kom dragandes med den i munnen. Lilla gubben vad du är söt men mormor kan inte leka med bollen genom telefonen.
Stella bubblade glatt på som alltid och avslutade med en härlig puss på skärmen på Emilies Iphone. Tack gullunge! Längtar efter er.
I morgon ska vi eventuellt åka på en liten shoppingrunda till Täby Centrum, det blir skoj.
Vad säger ni?  Är det någon idé att byta pyjamasen mot vanliga paltor, ska ju ändå gå och lägga mig snart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar