29 september 2013

Aktivitet på hög nivå



Flitens lampa har lyst över familjen idag. Fast inte över mig, jag har mest sovit, tittat på när andra jobbat och hängt med dom fyrfotade.
Biltvätt, skjuts av Erika till tåget, korvgrillning, fikatajm och prat vid köksbordet är väl de aktiviteterna som betats av här hemma under eftermiddagen.
Nu för en stund sedan försvann även lilla familjen Gomez-Pettersson hem till sitt lilla bo och vi blev ensamma igen.





Här skulle man lite skämtsamt kunna säga:
"Det spelar ingen roll hur mycket du vattnar bilen Emilie, den blir inte större!"

Men den blev i alla fall himla ren och fin. Vaxad och storstädad, bra jobbat Emilie och Rudolf som bara var tvungen att styra upp lite. Han tror att ingen annan vet hur man tvättar bilar.
Så rätt han har...jag har inte en blekaste...haha! Har jag sagt att han blev så nöjd med alla bilrengöringsgrejer jag köpte på Gekås åt honom. Fälgborsten för 9 spänn är han lyrisk över!

Middagsdags snart, blir en rejäl köttbit med klyftpotatis och sallad.....och liiiiiite bea.
Sen jobb igen, i natt är det Ann-Charlotte som jag har som nattkompis och Anne förstås.
Kommer bli kanoners, bra tjejer det där!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar