23 september 2013

Jobb, Carola och fyrbent kille!



Hittade den här spellevinken i köket idag!
Han ska vara här en stund på eftermiddagen och jag vet att han gillar det!
Jag älskar det också, man får många pussar och nyp i vaderna när det ska busas.

Vi tränar och tränar......gå fint i koppel utan att bita i mormors skor och vader.
Säger säker NEJ och BRA och DUKTIG KILLE hundratals gånger på våra små promenader.
Fickan min är full med små godisar. Han lär sig, blir bättre och bättre på att inte hoppa och bitas i knävecken.
Nu tvärsomnade han på köksgolvet, helt slut efter lite bus med en annan lite lurvigare hund vi träffade på.

Annars laddar jag för en spännande vecka som för ovanlighetens skull går i arbetets tecken.
Jobbar måndag, tisdag och hela helgen. Sover således bort tisdag, onsdag, lördag, söndag och måndag nästa vecka.
Underbart! Gillar att sova på dagarna, sover bäst då!

På torsdagkväll blir det premiärbesök på Berwaldhallen. Har aldrig varit där tidigare, tror jag.
Ni vet att jag gillar Carola, har alltid gjort det. Bättre svensk sångerska finns inte, sen får man såklart tycka vad man vill. Men sjunga kan hon, det måste ni hålla med om?
Hon firar 30 år som artist i år och ska därmed ha tre jubileumskonserter just på Berwaldhallen. Kommer bli en jättemäktig upplevelse tillsammans med Sveriges Radios Symfoniorkester och 
Anders Berglund som dirigent.


Åh, vad det ska bli kul! Var i Globen för tio år sedan då hon firade 20-årsjubileum. Kommer självklart även gå på hennes 40-årsjubileum, 50-årsjubileum och kanske även 60-årsjubileumet som kommer äga rum 2043. Då är jag 83 år och hoppas att jag får hjälp av hemtjänsten att ta mig till detta evenemang. Eller kanske mina barn hjälper sin gamla mor med detta? Eller Jessica?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar