19 september 2013



Hej på er!
Har varit en bra dag idag med. Första delen i utbildningen om Värdighetsgarantier eller Värdigt liv och välbefinnande i äldreomsorgen var mycket givande.
Timmarna gick snabbt, vi jobbade både enskilt och i smågrupper. Kul att alla i vår lilla grupp tyckte och tänkte exakt likadant. Vi har verkligen samma värderingar! Ser fram emot steg 2 någon gång i oktober.

Fick till min stora glädje stifta bekantskap med en ny liten varelse. Nämligen min chefs Lindas lilla amerikanska cockerspanielvalp Eddie 9 veckor.
Men herregud, hur söt får man vara? Han gick från famn till famn likt en stafettpinne och charmade alla med sina blöta hundpussar.


Mitt hjärta smälte och säkert Anzelas också. Svårt att ta bra bilder på en svart hund....

Direkt efter kursens slut klockan 16.00 så åkte jag till Kallhäll för att hämta min lille prins.
Anzela hängde med, hon bor i Kallhäll, trevligt sällskap i bilen är alltid kul.
Carlos blev jätteglad såklart och trippade glatt med ut till bilen. Såg så stolt ut!

I kväll var det fullsatt runt köksbordet. Vi avnjöt en supergod tortillalasagne, sallad och grekiskt lantbröd.
Alla blev mätta som bergstroll och det blev bara en ynka matlåda lagom till Emilie.

I morgon åker Erika hem. Tåget avgår från Bålsta 7.53 och jag skjutsar henne förstås dit. Skönt att kunna kliva på i Bålsta i stället för att behöva traggla in till Centralen i rusningstrafik.

Det var väl allt för nu.  Dags för TV och kattgos!









PS: Anzela! Hojta till om du inte vill vara med på bild, glömde fråga dig om det var OK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar