3 september 2013



Har inte så mycket att skriva om, är trött som en gnu och tänkte lägga mig strax.
Men först lite bilder från dagen.

 Gustav provsatt nya bilen i morse när jag kom hem från jobbet. Den fick godkänt!
 Testade som sagt ett nytt recept idag. Kantarell och ricottalasagne. Plättlätt att göra och det blev förbaskat gott.
 Rolf var mer negativ än vanligt och bestämde sig redan innan vi satt oss att det citat "inte var gott".
Tror han hängde upp sig på dom färska lasagneplattorna och riccottaosten....otäcka nymodigheter för honom!
Pasta för farbror Rolf 87 år = makaroner, allt annat är bara trams och smakar äckligt.
 Han tog en yttepyttebit och åt som han höll på att spy. Dessutom tyckte han att det knastrade så mycket...va?!
Vet inte riktigt han menade med just knastrandet, men kanske hade jag varit lite slarvig när jag borstade och sköljde kantarellerna.

Emilie och Carlos kom som tur var lite senare och muntrade upp mig. Maten räckte till henne med och hon tyckte det var gott.

Nu ska jag sova, i morgon ska jag köra Emilie till jobbet vid 9.00 och sen tar jag Carlos med mig hem och myser med honom hela dagen.






För er som vill prova på denna goda lasagne kommer länken här:

http://www.recept.nu/tommy-myllymaki/gratang/pasta-och-nudlar/portionslasagne-med-kantareller/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar