16 september 2013













Thaipippispett med jordnötssås eller falukorv med makaroner? Svåra val man ställs för i livet, fast i mitt fall var valet plättlätt!
Tallriken till höger är Rudolfs, som ni ser gillar han ketchup med makaroner.
Erika och jag njöt av den goda hemlagade thaimaten, tror jag har hittat en ny favoriträtt. Fast inget bra val när man ska försöka skärpa till sig igen och återuppta Viktväkteriet som legat i dvala under sommaren. Kokosmjölk i kombination med jordnötssmör.....blir man inte direkt smal av men man blir glad!

Slänger in några fler matbilder när jag ändå är i gasen. Vi hade ju kräftskiva i går, den mest stillsammaste kräftskiva jag har varit på. Sånt gillar jag, i och för sig hade lite dans efter maten varit skoj. Men jag åkte till jobbet och gästerna åkte hem. svårt att dansa då!


Ett lass med svenska kräftor och sen en skål räkor, till Gustavs stora förtjusning.


Jädrar...här kan man ta på spänningen, sicken koncentration och förväntan. Har dom spanat in SAMMA kräfta att sätta tänderna i tro?  Den största?
Dom väntar såklart på startskottet, eller snarare det magiska ordet.....Varsågoda!
Västerbottenostpajen var supergod! 

Till sist vill jag, som självutnämnd språkpolis be om ursäkt. I morgonens inlägg upptäckte jag till min fasa för en stund sen ett stavfel, fast egentligen var det Ipaden som stavade fel.
Morgonpink blev morgonpigg....haha.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar