27 september 2013

Carola, Trötthet och Drivknutar


Har varit mycket idag, började min dag redan klockan 06.00! Helt galet!
Och detta efter bara 5 timmars sömn, kom ju aldrig i säng i går kväll. Var så upprymd och glad efter Carolakonserten, töntigt va?

Har varit och hämtat Owe på Arlanda, han landade 07.25, lite tidigare än utsatt tid. Kanske var det medvind och nedförsbacke hem för piloten, vad vet jag.
Under hemresan pratade han i 180, det var vevaxlar, drivknutar, borrsvängar, spindelleder, hjullager, bromsok och annat obegripligt och FRUKTANSVÄRT intressant 08.00 på morgonen.

Slängde av han och åkte hemåt för att Lill-Fisen skulle komma en stund på morgonen. Vi hade det mysigt och det var full sprutt på honom som vanligt. Jag var mest trött och hoppade därför i säng så fort dom stängt dörren vid 13.00.
Somnade ovaggad och sov i 1,5 timme.
 Nu har jag handlat med mamma men hoppade fikat. Ville bara hem och börja med maten för att sedan sova en stund till innan jag åker till jobbet.
Känner mig en aning trött och har huvudvärk.

 Trött Carlos sover sittande....svårt att koppla av hos mormor
 Här leker vi tuggbensaffär. Många tuggben har han fast sen hittade vi tre till. 
Måste ha lite att välja på!
Pussgurka!


Och nu lite om konserten i går. Vi var i god tid och parkerade på en jättebra stor parkering alldeles bredvid. Tack Eva A som tipsade, kommer garanterat parkera där fler gånger.
Utanför entrén så brann massor av marschaller välkomnande, trevligt!

Vi tog oss en smörgås med god kräftröra och KAFFE.....hade varit förbannat gott med vin, men vi hade ju som sagt bil med oss.
Tittade på folk och konstaterade att här var det en salig samling Carolafans. Barn, tonåringar, medelålders och pensionärer. Alla åldrar var representerade.

Vi hade ganska bra platser trots sent inköp. Var liksom det som fanns kvar. Vi satt på sidan av scenen en trappa upp. Såg allt således från sidan men hörde såklart mycket bra, vilket var huvudsyftet.
2 timmar inklusive paus och redan efter första låten var publiken helt galna, vi med! Applåderna och jublet ville aldrig ta slut. Att Carola är en älskad och populär artist råder det inget tvivel om. Sen får man väl såklart självklart tycka vad man vill om den saken.

Många gamla hits drogs av likaså en del Elvis, Barbara Streisand, gospel och sen en otroligt vacker sång som hon skrev dagen efter hennes mamma gått bort. Har aldrig hört den men satan vad nackhåren reste sig! Fantastisk låt som hon senare framförde på sin mammas begravning.
Jag är glad att alla mina favoritlåtar var med.
Filmade lite grann men även det blev halvdåligt. Kanske tvingar jag er bevittna Evighet på film senare.

Fullt ljus innan det drar igång
God macka och gott kaffe


Där står hon!



Om ni tittar noga vid Jessicas vänstra öra så ser ni Magnus Carlsson. Lite kändisar var på plats förutom vi då! Förlåt Jessica, du ville visst inte visa denna bild fast jag tycker du är söt och väljer att göra som jag vill idag. Stäm mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar