22 september 2013

Whita Templet

 Idag sov vi länge! Så sent som klockan 9.40 vakande vi till. herregud! Efter dusch och frulle så gav vi oss i väg på en planerad utflykt. Hade länge tänkt åka till Skultuna för att besöka våra vänner Tapio och Eva och deras fantastiska café Whita Templet som vi hört så mycket gott om.
 Ett gammal vackert hus från 1902 med en cafédel och en bostadsdel.
Jag blev mäkta imponerad! Vilket jobb dom gjort, totalrenoverat hela huset. Fått till allt i en perfekt smakfull och otrolig vacker miljö som skulle gjort Ernst Kirschsteiger grön av avund.
Behållt mycket av det gamla och inrett med vackra gamla möbler och smådetaljer som gjorde att jag tappade hakan. Precis som jag skulle vilja ha det! Ni skulle se toaletten!

Kaffet var utsökt likaså räkmackorna vi gofflade i oss. Allt är hembakat och det smakar förstås fantastiskt!
Öppettiderna är lördag och söndagar från 11.00, tror jag.
Har ni vägarna förbi eller bara är ute och fisåker, gör ett besök. Ni kommer inte att bli besvikna.
Bara att få se allt detta vackra gör en glad!
Det finns även finfina inredningsprylar att handla, fast idag höll jag hårt i plånboken.

(Bilderna är dessvärre inte dom bästa)

http://www.cafekartan.se/0473243/Cafe_Whita_Templet










1 kommentar:

  1. Åh, jag har också länge funderat på att ta en tur till Skulltuna! Det är det här med tiden bara.... :(

    SvaraRadera