8 september 2013

Tjejmil, picknick, värme och fantastiska frallan!



Mitt i natten och jag är tillbaka. Dagen har varit fartfylld från morgon tills för en stund sedan.
Tänkte återge er lite vad jag har haft för mig idag. Hissa intresseflaggan.

Började med att Emilie, jag och Carlos tog bilen till stan. Emilie var dagens chaufför och hon skötte det med bravur. Parkerade i början av Valhallavägen och fick således en ganska lång väg att gå till startplatsen på Gärdet.
Vi hade gott om tid och tog det lugnt. Carlos skuttade på i sin egen takt och han var så himla duktig. Han fick vattenpauser med jämna mellanrum. Första gången i stan för honom och det fanns mycket gott att lukta på!
 Jag bar honom....stånk, nästan 11 kg ett par gånger så han inte skulle bli helt slut i den otroliga hettan som var. Man får inte glömma bort att han faktiskt bara är knappt 7 månader.

Väl framme så sökte vi upp en skuggplats där vi kunde slå läger. Jag gick och ställde mig i dom oändligt långa bajmajaköerna, herregud vilken tid det tog! När jag var färdigpinkad så begav sig Emilie mot starten och Carlos och jag hade mycket spännande att titta på.

Han är en riktig tjejmagnet och många kom fram och vill hälsa på charmtrollet. Carlos trivdes!
Han var inte ett dugg orolig eller jobbig. Satt med mig på filten mest hela tiden, kollade, luktade, spanade, tuggade lite tuggben, utdelade pussar till mig, satte sig i mitt knä, såg hundar passera förbi, lekande barn, höga ljud, applåder och hejarop. Han rörde inte en fena!
Underbara hund, vad lätt du är att umgås med!

Emilie genomförde loppet och putsade dessutom förra årets tid, bra jobbat! Var tydligen den varmaste Tjejmil någonsin enligt den förbannat hurtfriske speakern.

Nu lite Iphonebilder...

Startklar!
Carlos äter lunch


Här gäller det att knipa...länge!
Mycket att hålla koll på




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar