1 december 2015

BraDag

Sen kväll och dags att sova, ska bara dricka te, ska bara blogga, ska bara slänga in tvätt i tumlaren, ska bara släcka alla ljus och sen kanske det blir sängdags.
Idag har det varit en bra dag, Catta och Basse kom på besök med god köpesallad från Bålsta.
Skönt att få ha sällskap och snacka skit ett par timmar fast trist att jag inte kunde följa med till Lejondal och gå en skogspromenad innan dom återvände till Bålsta.
Fick ett mms senare av Catta och den vattentokiga Basse hade förstås badat, han älskar det. Och han är av rasen vattenhund, fast jag minns aldrig om han snackar spanska eller portugisiska.
Söt är han i alla fall!



Kul när man får godis när man internetshoppar.
Ytterligare en julklapp klar att paketeras in.


Hade en liten kotte på besök igår. Tyckte synd om honom, han hade säkert tittat fel på klockan och borde sova vid det här laget.  Gustav var nyfiken såklart men höll sig nyfiket på behörigt avstånd.

I  morgon ska jag ta mig till jobbet, är sista träffen i vår demensutbildning, det Jag-stödjande förhållningssättet.
Har väl ingen större lust att ge mig ut med värkande fot men det ska bli kul att träffa kollegorna.
Bäst att försöka sova nu så man vaknar utvilad och pigg. Annars finns risk att jag nickar till framåt eftermiddagen, är ju van att sova en stund då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar