23 december 2015

TackOchBock



Snart är det jul och som tur är verkar det bli jul här hemma även fast jag varken har:
  • Bakat pepparkakor
  • Bakat lussekatter och annat vanligt förekommande julgott
  • Gjort ett endaste julgodis
  • Julstädat hela huset
  • Tvättat fönster
  • Besökt någon shoppinggalleria
  • Känt en uns av julstress
Däremot har jag blivit en jäkel på internetshopping. Alla julklappar är inhandlade på detta fantastiska sätt (utom Rudolfs Dressmannpresentkort det är faktiskt köpt på riktigt, över disk i Bålsta)
Vi äter köpepepparkakor i det lite halvt ostädade huset med skitiga fönster och är lika avslappnade och ostressade som alltid. Önskar ibland att jag kunde känna mig en smula stressad, för vad är frågan bara?
Hoppas nu bara alla mina barn, barnbarn, Jogge, Carlos, Gustav och make blir glada för sina klappar, dom är hemklickade med kärlek ska ni veta.

I morgon vänder bli blad och påbörjar en ny tradition. Vi lämnar den 29 år gamla seden att fira jul här hemma och istället packar vi in julklappar, Jansson, köttbullar, lax, oss själva, Erika, två klappstolar och lite annat i bilen och åker till Emilie och Jogge.
Längtar redan att få fira jul med dom som betyder allt för mig. Stella var så liten förra året men nu i år är det full fart på henne. Underbara barn som jag älskar så det gör ont.
Men först ska jag tillbringa uppesittarkvällen på arbetet, hade såklart varit roligare att vara hemma.

Ska avsluta mitt svamlande och istället önska er alla en trevlig jul och stort tack för att ni fortfarande orkar läsa trots jag har lite brist på inspiration, motivation och blogglädje.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar