1 december 2015

UppOchNer



Igår var jag på återbesök hos doktorn på vårdcentralen. Han tycker att det det går åt rätt håll i alla fall, men väldigt långsamt. "Knölen" på hälen var inte lika svullen tyckte han, fast där håller jag faktiskt inte med. Jag tycker den ser ut precis som den gjort dom senaste veckorna och den ömmar vid minsta beröring. Kan knappt ha några skor på mig. Och jag har precis lika ont om inte värre. I går var en riktigt skitdag, hade ont konstant, både vilovärk och vid varje steg jag tar.

Sjukskriven ytterligare 3 veckor och det är så trist. Mest att jag inte kan göra något skoj så här i julmånaden och sen såklart smärtan. Har avbokat två julbord och det blir inga julmarknader som vi alltid åker på. Ingrids och min traditionella julshopping är också inställd. Så förbannat trist, hade tänk göra Mall Of Scandinavia osäkert.
Det mest tråkiga är att Rudolf och jag hade tänkt flyga till Köpenhamn och gå på julmarknad på Tivoli, men det går väl fler tåg..eller flyg.
Menar inte att gnälla för en sketen hälsena som bråkar, det finns förstås dom som har det ännu mycket värre.

Fast jag har i alla fall något stort att glädjas åt lite längre fram. Ber till högre makter att jag är frisk då. Jag och Anne har kommit över, lyssna på det här, FAN-BILJETTER till Eurovision 2016.
En hel trave dessutom.....Fan-biljetter...låter det inte häftigt?

 Genrep Semifinal 1
 Semifinal 1
 Genrep Semifinal 2
 Semifinal 2
 Genrep Grand Final
Och sen....trumvirvel The Grand Final!

Vi kommer således tillbringa ganska mycket tid i Globen, varenda kväll en hel vecka. Dessutom kommer vi vara med om massor med annat skoj under festveckan. Det blir VIP-middagar, tävlingar, Uppladdningsträffar och mycket annat för oss två schlagerfans.  Åh, herregud vad vi längtar och herregud vad vi kommer åka pendeltåg den veckan. 
Det här är en once in a lifetimegrej och självklart vill man väl någongång gå på ESC, speciellt på hemmaplan. Ja, jädrar vad kul det kommer bli!


Snart kommer det uppmuntringfrämmat! Catta och Basse är på ingång, lunch har dom också med sig. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar