28 augusti 2017

DetFinnsHopp

 I morse var jag uppe före tuppen. Jag hade mitt första sjukgymnastbesök inbokat 8.45. Skönt att det var nära, behövde bara åka till Kungsängen.


Höll på att få en smärre chock när jag kollade väderappen, 3 jäkla grader!  Snart dags att ta fram långkalsongerna Rudolf, eller tog du förresten aldrig av dig dom när den s.k sommaren aldrig kom?

 















   


 Besöket gick bra, sjukgymnasten gick igenom hela nacken och ryggen på mig. Jag är extremt instabil i dom översta kotorna och det är alltså inte underligt att jag upplever det som om huvudet håller på att ramla av.
I övrigt var jag stel mer eller mindre hela jag men han hade trots det ganska stort hopp om att jag skulle i alla fall bli någorlunda smärtlindrad. Tre besök till inbokade, tre måndagar i rad.

Vidare så rekommenderade han mig att köpa en mjuk nackkrage för att avlasta musklerna i huvudet och nacken lite. Åkte direkt till närmsta apotek och när jag sedan satte på mig den så fick jag en flashback från 1980. Jag var nämligen belagd med nackkrage under ett helt år då jag drabbades av en whiplash och var rätt ynklig då med.  Nu 37 år senare är det dags igen...puh vad trist.

Annars fick jag inga speciella förhållningsorder. Jag ska fortsätta att göra det jag brukar utan att det gör ont. Inte lyfta för tungt och promenader är jättebra för att få igång cirkulationen.
Ska träna hemma på att försöka röra huvudet från sida till sida, lugnt och försiktigt utan att det smärtar. En svår nöt att knäcka eftersom det gör ont så fort jag rör skallen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar