14 augusti 2017

EvaPåTorgetMatIVärldsklass

Jag ligger lite efter i mitt bloggande har jag märkt. Idag kommer ett maffigt mat och dryckinlägg. Håll till godo!
Eva på torget, denna lilla pärla till restaurang. Eva lagar den mest fantastiska mat man kan tänka sig. Allt är så gott på denna lilla fina restaurang i världsklass. Servicen på topp och priserna larvigt låga. Alla tre kvällar vi var i Kivik hade vi vårt stambord bokat. Oj, vad vi åt och drack gott, här kommer bilder:



 

Carpaccio


  Råbiff


 Caesarsallad


Tagen av stundens allvar


En liten osthistoria 


 

Raringarna ❤


Gnocchi, här dog jag lite faktiskt


 Svarvad potatis med bl.a gräddfil, rödlök, löjrom


 Rudolf knäckte extra 


Gnocchin igen, mer dödsfall, haha!


 Lakritsbrullé (eller hur det nu stavas) serverad med hallonsorbet.


Moules Frites. 
Vi skulle behövt några dagar till för att kunna äta oss igen menyn.
Som tur är går det fler tåg till Kivik, längtar redan!


Luncherna under vår vistelse i Kivik intogs på Buhres som 
serverar dom mest fantastiska skaldjur man kan tänka sig.
Här äter jag ostron och dricker cava, ja jäklars!


 

En liten räklåda med magnifik utsikt och mera cava

 

 

Men den här lilla lådan då?! Skaldjurslåda för 495:- en lagom lunch för två. 
Tänkte ta varsin först men hallå? Lunch för en femhunka.....någon måtta i frosseriet får det väl ändå vara. Vi delade broderligt och allt var så gott och vi blev mätta. Utsikten var gratis.

Sådärja, nu har ni nästan sett det mesta vi stoppade i oss. Blir ni sugna så ta en tripp till Kivik och hälsa från mig. Ni kommer inte ångra er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar