27 augusti 2017

SkitLördagBlevBraLördag


I går hade jag en riktig skitdag. Kände på en gång när jag klev upp att värken var värre än vanligt. Tycker det är obehagligt när det känns som om huvudet ska trilla av och och att det hela tiden knäpper och låter i nacken vid minsta rörelse.
Stoppade i mig Tradolan + Alvedon och kröp ner igen. Efter ett par timmar så kändes det lite bättre.
Hade lovat mamma att jag skulle komma och fixa hennes räkningar så det var bara att ge sig iväg. Besöket blev kort men jag gjorde det jag skulle och vi fikade också, hoppas hon blev nöjd.
La mig på eftermiddagen och kom på att Ingrid var gräsänkling hela helgen. Messade henne och frågade om hon ville äta med oss och det ville hon. 


 Vi fick vänta en stund på att kocken som även är snickare/målare/städpersonal/ allt-i-allo i detta hem skulle lägga ner penseln och servera oss mat. Men vi smakade på vinet medans vi väntade och det var för en gångs skulle skönt att sitta ute i kvällssolen.


Kocken briljerade som oftast. En liten aptitretare dök upp medans grillen skulle bli redo.  
Ett salladsblad fyllt med godsaker såsom varmrökt lax, löjrom, lök, någon röra och lite annat. Gott!

 

Gustav blev jätteglad när favoriten Ingrid kom och som alltid hade hon en påse kattgodis med sig till honom. Tror han undrade vad Micke var någonstans faktiskt, han såg lite förvånad ut.
Gustav höll oss sällskap hela kvällen och den varmrökta laxen gillade han också.
När vi ätit klart blev det plötsligt inte så skönt att sitta ute längre. Vi gick in och tog kaffet vid köksbordet i stället. Vad jag saknat dessa varma sommarkvällarna denna sommar. Tror vi suttit ute tre gånger, trist!

Tänk vad jag gillar dessa spontana kvällar och dom blir alltid till dom bättre.
I dag kommer hela min familj hem på middag. Vi har lite att fira ❤

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar