17 mars 2015

BraDagMedStella


 Tjolahejsan på er dönickar!
I dag har jag roat mig med lite tjopping, lunch, fika, pussar, gos, skratt, och en ögondoktor. 
Just ja, bilköer också. Hur orkar folk sitta i bilköer dag in och dag ut? Obegripligt men säkert ett måste för att ta sig till och från jobbet för vissa stackare.

 
 
Efter en förbaskat god lunch på Vapiano så tog vi oss en glo-bläng-och-kläm-runda på ROOM & Habitat. Hjälp så mycket fint och Emilie skulle nog kunna stämplat in det mesta. 
Är rädd för att hon måste bara vänta på en Trissvinst av högre valör först. 
Själv gillade jag ovanstående schäslong. Men kom på att jag har ju två stycken av Ikeamodell hemma, betydligt billigare och därmed betydligt tråkigare. Ganska beiga....båda två.


 Stella sov medans vi drömde om fina inredningssaker, rosa Stringhyllor, färgglada satsbord, guldkrukor, soffkuddar och vackra lampor.


 Men sen, titt-ut så vaknade gladfisen plötsligt, alltid glad!


Lite fika på Coffee Corner till oss och nappflaska till flickebarnet


 Gillar Babyloungen (lo-ungen?) i Täby Centrum. 
Här ska Stella och jag kissa tillsammans om några år.


 Vi tvättar naturligtvis händerna tillsammans efteråt. Så himla fint ordnat denna babylounge. 
Finns allt som man behöver, skötbord, amningshörna, matbord och sen denna söta toalett. 
Bra där Täby!


 På vägen hem så somnade barnet.....en stund.


 För att sedan vakna i ett parkeringshus i Kista Galleria under min underbara skönsång. 
 Mer inlevelse än tonsäkerhet och jag kommer aldrig bli någon ny Carola, kan vi lätt konstatera


Tror Stella var mycket nöjd med dagen.
En liten klänning och en mössa blev det också.
Det är ju totalt omöjligt att passera kassan utan att köpa något fint till henne.

 Och just ja, Farbror Doktorn var nöjd ned mina ögon, ser finemang ut tyckte han. 
Man tackar och får var nöjd med det lilla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar