1 mars 2015

BrunchWenngarnIgenDå



Trevlig brunch på Wenngarn i dag. Tyckte jag åt alldeles lagom och kände mig behagligt proppmätt när jag kom på den charmanta idén att jag skulle grädda mig en belgiskt, tjock, mättande våffla.
Smackade i mig den och sen var jag tyst ett tag. Varför skulle jag äta den? Men våfflor är så himla gott och det är aldrig något vi äter här hemma längre, ni känner min make numera...han anser att våfflor är barnmat och något man inte blir mätt på.

Vilade lite och åt lite nyttig fruktsallad innan det var dags att ta sig an dessertbordet. Tog bilder på nästan alla sockerbomber och bara för det så innebär det inte att jag åt av allt.
Nejdå, jag åt blygsamt en jättemaräng som var så där perfekt seg i mitten och sedan en chokladmoussehistoria som smakade himmelskt.
Orkade givetvis inte hela marängen, blev lite för sött efter några tuggor, men god var den...halvvägs i alla fall.

Kärleksmums och maränger.
Småkakor och fudge i bakgrunden.























Passionfruktmousse på kokosbotten och till höger Nutellapannacotta
                                                            




















 Kladdkaka, dammsugare eller damsugare som det stod på lappen..och chokladbiskvier




Nutellacheesecake och chokladmoussekompisen som jag åt. Rudolf åt faktiskt också en sådan.


Det här är Ferrys våffla, med färska bär, frukter och vispgrädde.
 Sen var han också tyst ett tag...förstår honom.


Jag åt duktigt upp all mat!

Jag vet att jag tjatar...men Wenngarn är fantastiskt!  Testa brunchen, jag lovar att ni inte blir besvikna.
255:- för vuxna och 65:- för barn upp till 12 år. Men glöm inte att boka, idag såg jag två par som fick vända i dörren.

Jag har ju i och för sig ingen annan brunch att jämföra med men för mig har dom typ allt som jag tycker ska finnas på en brunch. Man kan även beställa lite varmare grejer av kocken som t.ex
Ägg Benedicte, amerikanska pannkakor med lönnsirap, omeletter, osttoast, liten caesarsallad m.m.
Just ja! Äggröran var magisk! 

Nu ska jag sluta fresta er....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar