7 mars 2015

HelKvällPåAnstalten




I går checkade jag in på rum 212 på Hotell Anstalten. 
Rudolf hade redan avklarat den biten och stod i stället i baren och lekte bartender med bravur.


Vinprovningen var väldigt trevlig. Vi fick smaka på goda viner från vindistriktet Piemonte i nordvästra Italien.  Mycket goda allihopa och efter glas nummer 5 så valde jag att dricka vatten.  
Ville inte bli pruttfull och riskera brutna fotleder eller utslagna tänder i fall man skulle råka dratta på arslet i stentrappan.


Menyn var grym, förstår om ni blir avis.


Tryffelrisotto....maj gadd! Har aldrig ätit något godare. 
Skulle lätt kunnat slevat i mig en portion till. Den var mer än helt perfekt.
 

Helstekt hjortytterfilé med GNOCCHI!.
Jag älskar gnocchi och tillsammans med  det perfekta köttet var det snuskigt gott.
 Och det röda Barbarescovinet passade förträffligt till.


Den avslutande femte rätten var en vaniljpannacotta med färska bär.
Till det fick vi ett sött, mousserande vin som jag glömt namnet på men det
 var både lättdrucket och gott.

Vilken otroligt härlig helkväll det blev.
 Vi kom inte i säng förrän 01.45 efter både biljardspel och trevligt umgänge med andra gäster.
 Länge sen jag sov ostört en hel natt. Hade inte ont någonstans när jag vaknade vid 8.00.
Sängarna på hotellet är fantastiskt sköna, perfekt för min tråkiga rygg med andra ord.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar