6 mars 2015

MormorsGryn


Stor dag idag, världens vackraste Stella fyller ett halvt år!
Tiden har gått så fort och kan inte fatta att jag kunnat titulera mig mormor så länge.
En underbar tid och jag ser fram emot fortsättningen.

Annars så har jag egentligen inte tid alls med bloggen idag.
Det har hittills varit en s.k fullspruttdag och just nu barnvaktar jag mina små 
gryn i Kungsängen i väntan på att Jogge ska komma hem. 
Mamma Emilie jobbar på Wenngarn i kväll nämligen.
Stella somnade efter hon fått en flaska ersättning och Carlos la sig också för att sova lite.

Nattens jobb vill jag helst glömma. Herregud, det var full fart hela tiden, jag skojar inte!
Satte mig första gången vid 01.30-tiden för att hiva i mig en kopp te.
Jobbade så hårt att jag började blöda näsblod...? Ryggen är helt ur fas efter alla lyft och markarbete.
Galet, ohållbart och mer personal tack! Annars kommer jag gå ut i strejk.

I kväll blir det vinprovning, italienska supergod mat, skratt, härligt umgänge med okomplicerade människor och övernattning på Wenngarn.
Längtar så, ska bli skönt att få koppla av efter den bedrövliga katastrofnatt jag hade.
Hungrig är jag också men sparar mig tills i kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar