13 mars 2015

SingHalleluljha



Snart dags att ge sig av till jobbet igen. Sov lite lite idag eftersom fredagshandlingen med mor min är en återkommande punkt på listan.
Hämtade henne vid 14.00 och sen bar det av. Gick hyfsat och vi kom igenom den snurrande rondellentrén på första försöket. Världsrekord och man lär så länge man lever.
Däremot gick det sämre med kortbetalningen, EN gång räcker det att slå in sin kod och NEJ man behöver inte slå in totalbeloppet. Det sköter den pigga flickan i kassan som faktiskt PRATAR med gamla fula kärringar. Men JA dom blir väl gamla dom också någon gång!

Hann med en snabbtur till Kungsängen också för att hämta hem min bil som Emilie lånat idag. Lilla Clion rymmer inte både vagn, Stella, chaufför, babyskydd, sopberg och tillrest vän vid namn Jasmine från Borås.
Vi bytte helt enkelt, eller bytte och bytte. Clion är min bil, Emilie lånar den bara. Men inte visste jag att sopberget från tredje världen numera huserar i min bil.
Herregud! Här läggs ingen större ork på bilvård direkt. Det här kommer jag få fan för, som Håkan i Sunes jul brukar säga.

Undrar vart Rudolf har tagit vägen? Sist jag såg honom var i går vid 18.50-tiden. Tror försvinnandet stavas.....Övertid, After Work eller vinprovning.

 Man kanske skulle ta sig lite After Work i morgon bitti innan man åker hem? Dra med sina superpigga kollegor till någon lokal sylta i Bålsta och dricka bira. Bara ett problem..finns ingen lokal sylta öppen vid 7.00 på morgonen. Då blir det problem att afterwörka.

Annars så laddar jag tills i morgon, den stora dagen är äntligen här. Melodifestivalfinalen!
Kommer bli så kul som alltid.


Trevlig helg på er. 
Har tvättat håret och piffats till mig, alltid retar det nån.
Näsan växte sig gigantisk i duschen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar