2 december 2014

FinfrämmatPåVerandan



Fortsätter att trava på på Bättringsvägen, känner mig nästan återställd förutom hostan och snoret.
I går kväll passade vår tvättmaskin på att haverera. Eller haverera är inte rätta ordet för den fungerar. Men när den centrifugerar så låter den väldigt skumt. Rudolf, min handyman som kan det mesta om det mesta plockade bort bakstycket och tror att det är något slags upphäng av trumman som gått sönder. Därav oljudet.
Det är aldrig kul när vitvaror går sönder men som tur är så är hjälp på väg. Ringde Kimis Hushållsservice i Bålsta, en fantastikst bra kille som rycker ut samma dag.
Hoppas han kan lösa problemet.

Idag ska Emilie, Stella och jag till Wenngarn och äta lunch. Blev förbaskat sugen när jag såg veckans lunchmeny. Vill äta där varje dag denna vecka, bara favoriter, klicka in och kolla:
 
Veckans lunchmeny

Tog lite bilder i dagsljus på min grantomte och grantax...förlåt bock. En ljusslinga saknas på bocken men det har jag inte hunnit fixa än. Ska pimpa verandan lite mer nästa vecka när jag kommer hem.
Finns så mycket annat lite viktigare att hinna med innan vi åker...packa t.ex.

 

Slapparkatten njöt i går framför brasan.
Minst en meter lång katt, väldigt lurvig och världens finaste.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar