23 december 2014

SpökenAndarSomStör



I natt hade jag lust att stämpla ut och gå hem från jobbet.  Var så mycket obehaglig energi, aktivitet och märklig känsla på min avdelning från det jag klev innanför dörren. Kände mig iakttagen och det var en kall känsla.
Blev inte bättre av att mina kollegor berättade om alla märkliga, övernaturliga saker som hade hänt i helgen, alla såklart helt oförklarliga.
Lyssna på det här: Hos en boende hände bl.a detta, rörelselarm som flyttar på sig från fotändan av sängen till huvudändan, tavlor som sitter snett, krafsande och skrapande ljud som om någon klöser på väggarna. Samt att den som bor där talar hela tiden om "den lilla flickan". Andra ljud som hörs och är fruktansvärt jobbiga att lyssna på är tunga steg, lätta trippande steg, knackningar, bankande och dörrar som öppnas. En i personalen hade en kväll sett just en liten skuggestalt av en liten flicka sitta på golvet där det hörs mest från övervåningen...brrrr.
En annan personal såg en stor manlig grå gestalt stå i just den obebodda korridoren tidigt en morgon när hon kom.

Även jag hade två nätter förra veckan med ett jäkla liv från övervåningen, den tomma obebodda övervåningen ska tilläggas.
Till och med en boende sa på morgonen att sömnen hade varit knapphändig för att det var sånt liv ovanpå...? En annan ropade "gå härifrån" flertalet gånger inifrån sin lägenhet. Alltid vid tretiden på natten så eskalerar oljudet.

Jobbade med all takbelysning på full sprutt överallt, något som jag aldrig gör annars. Och jovisst det var rörelse och aktivitet i går med, som tur var i mindre skala. Mest knackande och bankande.
Låter galet för er som inte "tror" på övernaturliga händelser, men detta är faktiskt det värsta jag varit med om och då har jag varit med och massor.

Som tur är så jobbade en kollega som är extremt medial och hon gick i natt upp på den tomma avdelningen tillsammans med en annan arbetskompis och gjorde en s.k andeutdrivning. Hon fick kontakt med den här mannen som stökar däruppe och sa att han skulle gå in i ljuset...och tror det eller ej...men efter denna händelse så infann sig ett lugn och det blev totalt knäpptyst på avdelningen.
Ingen övernaturlig energi alls..helt galet och jag kunde lugnt släcka ner korridoren och jobba vidare utan obehag.
 Hoppas verkligen att det fortfarande är lugnt dom kommande två nätterna, känns obehagligt att vistas där. Och då är jag inte känd för att vara den lättskrämda personen.

Nu över till något annat, det är tydligen jul snart. Märks här i köket, Jul-Hitler den äldre har fullt sjå. Just nu är det Jansson frestelse han håller på att snickra ihop.
Erika har klätt granen och jag har parkerat julklapparna inunder. Precis som det ska vara. Gustav har hämtat ett utav hans paket för att smaska i sig och för säkerhetsskull tog han även ett utav Carlos och öppnade.

Snart kommer Emilie och Jogge med sina barn. Erika ska bjuda på Carbonara och sen ska det mysas uppesittarkväll utan mig. Känns trist men jag hinner vara med en liten stund innan jag åker och myser med andar, spöken, gastar, kollegor och rara boenden.
Funkar bra det med!

GOD JUL!




,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar