2 december 2014

GodLunchOchHaveri


Idag har vi lunchat lammrostbiff med underbara tillbehör på Wenngarn. Det smakade himmelskt gott! Stella gjorde succé bland många andra lunchande gäster, hörde hur det tisslades och tasslades om hur söt hon var. Inga konstigheter, hon är fantastiskt söt. Satt i mitt knä och spanade med stora ögon på allt och alla, så himla nöjd. Morfar Rudolfs kollegor gullegullade dom också med lilla charmtrollet.

Dom har ett litet gottebord som ingår i lunchpriset, det gick inte av för hackor. Jultema i december med olika fudge, rocky road, saffranskakor och peppisar bl.a, Jag provade allt trots att jag var mätt som ett bergstroll efter lunchen.

Blev lite drama också...har aldrig varit med om scenariot att någon av personalen ropar meningen: "Har vi någon sjukvårdskunnig här?" det hände i dag, jag tvekade men reste mig samtidigt med fem andra, då satte jag mig igen. Var en farbror, tydligen en som ofta äter på Wenngarn som föll ihop. Men han piggade på sig efter en stund och kunde själv gå ut till den väntande ambulansen. Jaha, det var ju en historia...ambulansen tog tid på dig, säkert dryga halvtimmen, dom hade inte hittat tydligen. Katastrof!






















Sen åkte vi till Norrgården och hälsade på farfar. Han blev så glad att jag såg en liten tår i ögat. Stella charmade honom också såklart, han tyckte att hon var så fin.
Kul att han trivs bra och hans rum är så fint inrett, hemtrevligt och mysigt.  Bra jobbat
syskonen Pettersson.
Och hur stor är sannolikheten att det kommer in en personal, trevlig tjej som frågar om vi vill ha kaffe, och när jag läser på hennes namnskylt så heter hon...STELLA!
Haha, lite kul va? Efter dryga timmen så åkte vi hem. Min tvättmaskinsreparatör skulle komma vid 15.00 och han var punktlig. Blev less när han sa att det skulle bli dyrt, lagren hade gått sönder och skulle kosta ett par tusen att laga. Han rådde oss att köpa en nu....perfekt. Lagom med utgifter ändå i juletid!
Så nu blir det att tvätta hos Emilie, hinner inte med något inköp innan resan. Skitåpannkaka!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar