18 december 2014

InteMycketAlls



Fuskat lite med sömnen idag. Var dags för fredagshandling på en torsdag med mamsen. I dag var hon skruttigare än vanligt och det gjorde inte saken bättre att det var snorhalt ute.
Frågan är hur länge hon kommer kunna gå, ser en försämring varje gång.
Jag hade ingen inköpslista alls idag utan frilansade friskt bland hyllorna. Plockade på mig lite smått och gott som jag vet kommer till nytta i jul. Väntar på att matansvarige ska skriva en komplett lista så jag vet vad som ska handlas.
Lägger mig inte i det där med julmaten, bara jag får en skinkmacka är jag nöjd.

I kväll så ska Erika fixa middagen till oss, hon ska göra en potatis och purjolökssoppa och jag vet redan att det kommer bli jättegott. Hon är bra på att laga god mat. Jag köpte en nybakat morotslimpa som jag hoppas kommer smaka gott till.
Rudolf bockar av sitt tredje julbord i kväll, denna gången är det K-Rauta som bjussar, tror dom skulle till Ballbreaker vid Fridhemsplan.

I natt jobbar jag sista natten för den här veckan. Ledig hela helgen med allt vad det innebär, hälsa på farfar, handla julmat, mysa med Stella, fixa, trixa, handla julgran och sen försöka njuta lite av ledigheten också.

Nu ska jag sova lite igen, blev trött!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar