28 december 2014

SlöSlappLikgiltig



Har idag helt ärligt inte gjort ett piss! Bara legat under filten i soffan och slöat, så härligt. Har förstås eldat i kaminen, ett måste eftersom våran elpanna inte ger oss tillräckligt med värme när det blir kallt. Vågar knappt tänka på om/när den rasar, den är 20 år....Och när veden inne tog slut så vägrade jag gå ut i dessa 12 kallajävlaminusgrader det var. Men som tur var kom vaktmästaren hem och hämtade mera och därmed återfann sig ordningen.


Rudolf har jobbat idag med, han jobbar numera varenda jäkla dag på Wenngarn, måste tydligen se till att allt fungerar, att alla hus får värme, vatten,  att inga halkar, fixar och trixar. Sen när blev det tillåtet med sjudagarsvecka kan man undra? Räcker det inte med att han ser till allt sånt härhemma?

På eftermiddagen när han kom hem så fixade han (efter han hade hämtat ved förstås) goda gubbröremackor till oss och senare middag. Idag ingen julmat tack och lov, den ledsnade jag på innan jag hunnit äta den. Det enda som jag saknar är julskinkan som alltid tar slut alldeles för fort, julskinka som pålägg är en höjdare jag gillar (kors i taket)

Emilie, Stella och Carlos kom på besök och stannade på middag. Stella var som alltid på ett utomordentligt glatt humör och snackade på som vanligt. En riktig snackpåse, tror hon brås på mig!
Fast sen blev hon lite trött och ett uns gnällig. Tror faktiskt att hon tycker det är för varmt här inne när braskaminen går på högvarv.
Hon är så himla gullig när hon är så där pipig....rynkar ihop pannan som ett russin och låter så tillgjord i sitt gnällande.  Mitt lilla barnbarn är söt alla sekunder och det spelar ingen roll om hon skrattar eller gråter.

Rudolf laddar för filmen Repmånad i kväll, den har vi ju aldrig sett tidigare och jag vet precis hur det kommer bli. Rudolf ligger ett steg före och rapar alla repliker innan skådisarna, han kan varenda en.

Japp, detta var ett trist och informativt inlägg, blir så när jag legat under en filt hela dagen...nästan!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar