15 december 2014

MatIMassor



Nu är det mat som gäller, vi åt fantastiskt god mat hela veckan. Tänkte första dagen att det skulle bli tjatigt att äta samma mat hela veckan. Men så var inte fallet, det var förstås inte samma meny varje dag. Det fanns så mycket att välja på. Kommer inte ihåg allt men bl.a detta minns jag:

Mycket fisk förstås, tonfisken var en favorit, grillat kött, massor med olika pastarätter, grönsaker, pizza, grillad sötpotatis, baconrullar, fyllda tomater, risotto, Kap Verdiska rätter, köttgrytor, pannkakor, pommes, blandade sallader i fina formationer, fisklasagne, vegetariska rätter, friterade oliver, dumplings, spenatomelett, moussaka och massor med annat.
Favoriten var fisklasagnen, satan i gatan vad gott! Eftersom hotellet gick under italiensk flagg så var det förstås mycket italiensk mat, men långt ifrån allt. Rudolf tyckte det mesta var dåligt kryddat medans jag tyckte det var perfekt. Vilken tur då att man kunde krydda själv om man så önskade.

Nu blir det ett klassiskt hullerombullerbildregn som jag är så fantastiskt bra på, tur att man är bra på något:

Lunchpizza, pålägget till katterna såklart

Cappuccino och urdrucket vin, nästan

Efter-stranden-öl

Efter-stranden-San Francisco-jag-kan-dricka-utan-armar!


SLUSH var svalkande i hettan

Melonkonst, gör om det om ni kan

Ena halvan av dessertbordet

Min lille vän, tunnan med det vita vinet

Meloner i massor

MAT!

Svalkande melonsallad efter en dag på stranden

Rudolf spanar i rutigt

Mera meloner

MAT!

Passande te för medelålders dam på charterresa?

Dessert efter lunchen

Melonponny

Död och väldigt god fisk

Alltid många tårtor efter middagen

Här skulle Kakmonstret trivas



Koncentration och saltkar

Vita dukar vid varje måltid

Tårta stor som ett dasslock


Mera tårtor

Grillavdelningen



Lite kallskurna italienska delikatesser

Mera meloner

Snajdigt värre!

Lite olika sallader

Fyllda tomater, grillad zuccini, baconrullar m.m.
 

 Nu har ni sett valda delar utav vad vi åt och drack. Det gick ingen direkt nöd på oss, har inte vågat ställa mig på vågen än och jag tror faktiskt jag struntar i det.  Det är ju ändå jul snart. I morgon blir det kanske ytterligare ett avsnitt i Kap Verderomanen. Undrar om jag ska visa strandbilderna då? 
Ni kan vara lugna....det finns inte en enda på mig i bikini!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar