22 december 2014

MinVecka



Sista kvarten, öka takten, Hammarby!  Den här vecka har jag fullt upp precis som alla ni andra så här dagarna före jul. Schemat mitt är i svulstigaste laget...

Måndag: Åka till Stella och Carlos och barnvakta en liten stund. Längtar!
Vidare till mamma, handla för att sedan ladda för en natt på jobbet.
Tisdag: Sova tills jag vaknar, jobb på natten igen. Bilbesiktning 15.40 i Kungsängen
Onsdag: Sova bort halva julafton trots att jag har namnsdag. Detta firas med att jag ska sova för att sedan åka till mamma och lämna någon liten klapp. Hon har i år valt att inte fira jul med sina barn, barnbarn och barnbarnsbarn eftersom vi har citat: "så mycket roligare utan henne"
Åka till Minneslunden och tända ljus och snacka med pappa.
Sen hem till tillresta gäster, hund, katt, barn, barnbarn, pojkvänner, Kalle Anka, julmat, skumtomtar och myspys. Jobb sen igen, tredje natten...orka tröttmössa!
Just ja, jag ska återuppta mitt oerhörda framgångsrika tomtande hos två små pojkar framåt tidiga kvällen, det blir skoj och VARMT med helskägg.
Torsdag: Sova halva dagen helst hela för att sedan kanske hitta på något skoj innan julmaten åker fram igen. Ledig natt, jihaaaa!
Fredag: Ledig! Hoppas på mys med barnbarnen.
Lördag: Mormor-Carloskväll, ska bara mysa och pussas med fransosen. Längtar!
Söndag: Slöochslappsöndag, hoppas julmaten är slut.

Blir nog en bra vecka trots tre nätters jobb, julafton, hetsätning av skumtomtar, stressade människor och annat tempohöjande.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar