12 december 2014

FullFartFredag



Lite lätt halvseg, trött och med två timmars jetlag i kroppen är det snart dags att återgå till verkligheten, nämligen två nätters jobb.
Kan väl erkänna att jag inte känner mig speciellt motiverad men såklart ska det bli kul att träffa sina rara kollegor.
Den har dagen har gått i en farlig fart och jag har inte hunnit med att vila någonting.
Det har inhandlats och installerats en ny tvättmaskin, jag har myst med Stella och Carlos, jag har handlat med en lagom munter mor, vi fikade här efteråt i racerfart som alltid när hon är med och nu till sist har vi ätit middag som Rudolf fixade medans jag blippade på Ipaden.
Har lagt in mina bästa Kap Verdebilder där som jag tänkte visa för intresserade på jobbet. Vet i alla fall en som är intresserad.

Lite roligt att vi träffade nya vänner på semestern, Conny och Anna-Lena från Enköping (av alla ställen på jorden!)
Hängde ihop med dom lite när och hur under veckan, vid luncherna och middagarna och sen förstås i baren vid den sedvanliga nattfösaren innan läggdags. Och förresten även innan middagen då vi tog oss en liten drink i poolbaren.
Supertrevliga, enkla, okomplicerade och roliga människor som det visade sig att vi hade massor gemensamt med. Lyssna på det här:
  • Dom är träbåtsägare. Vi med!
  • Dom flyttade in i sitt hus -85, Vi med!
  • Dom är kattälskare, har två stycken bortskämda rackare, Vi med, fast vi har bara en.
  • Dom gifte sig 9 december 1989, firade alltså silverbröllop precis som vi på exakt samma dag
  • Gifte sig borgerligt. Vi med!
  • Dom "blev ihop" -79. Vi med!
  • Conny prenumererar på samma båttidningar som Rudolf
  • Har två döttrar och en son, döttrarna födda -86 och -88, våra är födda -85 och-87.Nära!
  • Conny och Rudolf har varit på samma fest kom dom fram till
Var säkert något mera som jag inte minns, men håll med om att det är lite skojigt?


 Lärde mina nyfunna vänner att ta selfies....se vad Rudolf ser glad ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar