15 december 2014

StellaFörtrollarMig



Gick åt skogen med all min planering idag, visste det! Planen var att städa och pynta men i stället  roade jag mig med annat. Åkte till Stella och myste. Drack gott kaffe och åt god saffransbulle, gav Stella ersättning, bytte blöja och bara myste med henne. Så himla mycket roligare än att städa.
Hon är så gullig, låg och sov i vagnen när jag kom, Emilie sa att jag fick väcka henne för hon hade sovit i fyra timmar!
Pillade lite på hennes ena hand och hon slog yrvaket upp sina vackra ögon, tittade på mig och gav mig världens gulligaste leende som alltid.
Hon är så glad! Sällan jag hört henne gråta, hon skrattar, ler  och "pratar" mest hela tiden.
Verkar så nöjd med livet, underbara barn! Hoppas det håller i sig, men det kanske sitter i generna. Emilie var exakt likadan förutom nattsömnen förstås. Hon sov knappt på nätterna medans Stella sover hela nätterna fram till 9.00 ibland längre.
Nattmål åt hon bara sin första levnadsvecka sen var det bra med det. Härligt med utvilat barn och utvilade föräldrar.


 Stor tjej nu som inte längre vill sitta i babyinsatsen i sin Stokkestol, nu ska hon sitta "på riktigt".


Den här bilden har jag helt ärlig stulit/lånat/snott från Eva-Marias blogg. Tycker den var så fin, hoppas det var okej?




Nu ska jag sätta tänderna i nästa inlägg, kapitel 2 om Kap Verde om jag inte hinner somna.

1 kommentar:

  1. Bedårande är vad hon är lilla Stella! Och tänk att hon sover hela nätter!!! Bara gratulera:)

    Självklart ok, så fina tjejer du har💞

    SvaraRadera