19 december 2014

VemBråkar?

Klockan är strax efter 4.00 och här sitter jag. Är lite fundersam, har suttit i den "nya" tv-hörnan längst ner i korridoren och haft tv'n på mest som sällskap. Ljudet på off eftersom jag inte vill riskera att inte höra något ev. fall eller rop på hjälp från mina godbitar på avdelningen.
Men alla sover och snarkar så tryggt i sina sängar.
Men från övervåningen har det varit ett himla liv hela natten. Det knackar, det bankar, det låter som dörrar öppnas och stängs t.ex.
Och för att vara säker på att det inte kom från min avdelning så har jag givetvis gått runt och tittat i varje rum men alla sover som sagt. Flera gånger till och med.

Blev till slut så less på oljudet att jag stängde av och gick och satte mig i dagrummet istället.
Låter kanske inte så konstigt att det hörs ljud från övervåningen men det är det serrö.....eftersom det inte bor några där än. Avdelningen är tom, obebodd.

Men det är alltså full aktivitet ändå, på vad? Vilka? Vem?
Mmmmm, det kan man ju undra men kanske samma väsen som satte på vattenkokaren åt mig och Anne en natt i somras när jag jobbade på grannavdelningen en trappa upp.

Skumt är det i alla fall och jag är mer än nöjd över att från den 2/2-15 enbart arbeta här nere.

Snart dags för morgonrundan sen hem och sova.
Blir en kul eftermiddag, Ingrid och jag ska göra Täby Centrum osäkert.







- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar