25 juni 2015

AllergiOchSkit


Ursäkta om jag fläker upp min fullklottrade almanacka på köksbordet så här mitt i lunchtid.
Men jag ville bara visa er hur min sommar kommer se ut, med semester och så. Tänkte ni skulle få bli lite avundsjuka. Dom rosa (vad annars) strecken symboliserar min semester....1,2,3,4,....27,29,33,37.....42! Så många dagar har tant på sig att vila och komma i fas. Ser onekligen förbaskat bra ut och jag konstaterar glatt att min långledighet prickades in perfekt. Jag börjar OCH slutar med just den.
Dom dagar det står bokstaven C kommer bli kanske något mera aktiv, eller kanske inte. Carlos ska bo hos oss då medans resten av familjen semestrar hos släkten i Italien.


Den här lilla damen tror hon är en hund. Klart det blir så när hon tillbringar hela dagarna tillsammans med en. Dom leker på golvet, byter leksaker, utdelar dreggelpussar och tuggar tuggben.
Just det här benet verkar Stela gilla, var så där lagom kladdigt efter att brorsan ätit på den innan....
Såklart tog jag bort det efter fotoögonblicket.


 Min fina Kählervas pryds just i dag av pioner från min frodiga trädgård.  Fanns inte så mycket annat  att välja på än maskroser, rabarber eller pioner. Tyckte pionerna funkade bäst.

För övrigt så ser jag ut som ett lass skit idag. Har drabbats av en allergihistoria som är av det värre slaget. Började redan i går natt på jobbet. Slängde ut alla blomvaser med blommor i för jag fick sådan hemskt ögonklåda och annat skit.
I natt var jag tvungen att gå upp och ta 15 tabletter Betapred, ögonen var helt igensvullna och jag har en klåda på hela kroppen. Droppade i alla min olika ögondroppar för säkerhetskull också.
Ser lite bättre ut nu, men lika bra att hålla sig inom lås och bom.  Kan skrämma barn med detta fejs just nu!
Hatar denna jävla allergi som slår till när man minst anar det, och jag vet aldrig vad jag reagerar på.

Kan vara en del stavfel, skyller på mina igenkorkade ögon...heippa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar