25 juni 2015

FullFartIdagMed = KUL!



Detta oerhört gastkramade inlägget kommer att handla om:
  • Bästa vänbesök
  • Nitlott
  • Allergi...del 2
  • Barnbarn
  • Barn
  • Cykelverkstad
  • Bilstolsmonterand
  • Köttfärssås av silvermedaljös
  • Bananätande barn
  • Facetime med Ålandsflickan
  • Trött make
  • Barn och hundkärlek
Då kör vi! Som programledare för Melodifestivalen utbrister sex gånger per år. Tror risken är stor för ett mastodont Stellabildregn.

 Minns ni vilka som var 2015 års programledare?
 Och sen denna sidekick till vänster som det rådde delade meningar om, kul eller bara pinsam?
 Banan?! Menar du att jag ska äta banan? Gör om gör rätt mormor, det tillhör inte min favoritfrukt hälsar en lagom skeptiskt Stella.
 Jahaja, paket från LekMer. Kan ju bara vara till en i det här huset och det är inte morfar. Måste vara min tiomånaderspresent. Helt rätt gullunge! Men den här gången väntar vi på att morfar ska meka ihop innehållet och du ska fylla 10 månader den 6 juli.
 Vi har gungat och sugit på fegsnöret
 Mormor gungade mig högre och högre, fick till och med vindrufs i håret........
 ...och kill i magen!
 Stella hjärtar Carlos
 Carlos hjärtar Stella
 Håller på att öva på en pålstek inför kommande båtsäsong. Måste göra något för att imponera på kaptenen på M/S Nari, d.v.s morfar. Ska man imponera på honom är det enbart båtrelaterade saker som går hem. Som t.ex vad som är skillnaden på rå linolja och kokt linolja, babord och styrbord och att kunna skrapa träbåtar like a galning.


 Som ni ser så har jag haft en mycket bra dag trots allergin som vägrade ge med sig trots droppande  av allehanda ögondroppar och intag av det mesta av allergitabletter jag hade att tillgå. 

Dagen började med att Jessica kom på fika. Hon missade min födelsedag och hade idag sån himla tur att jag lyckades hitta en liten bit överbliven cheesecake från kalaset.

När hon åkte vid 13.00 så gick vi på en promenad runt Slottet. Det var varmt och Carlos ville hem till skuggan och vattenskålen. Emilie brassade köttfärssås så den fick puttra länge inför den kommande gemensamma middagen. Blev jättegod och även Jogge hann äta trots att han hade öppnat en cykelverkstad här idag. Emilies cykel hade punka så den fixade han galant trots viss skepsis.

Efter det så skulle Stellas nya bilstol monteras. Medans det skedde så gungade Stella igen, nu var hon ganska trött och höll på att somna i gungan. Sedan hoppade Emilie upp på hojjen och cyklade hem dom 7,64 kilometrarna till Kungsängen på 26,45 blankt. Bra jobbat! Dags för avancemang till Giro de Italia kanske?

Erika och jag har facetimat också, alltid kul att få se och prata med henne. Hon är för all del inte så långt borta med tillräckligt för lilla mammahjärtat ska sakna henne.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar