14 juni 2015

Glädjeyra!


Vilken helg jag har haft! I korta drag har det handlat om det här:
Pendeltåg, thaimat, rosevin, glädje, kärlek, royalistisk glädjefnatt, vanskapta fötter, uteserveringar,  toabesök på Grand Hotel, cava, salami, musikkårer, poliser, sol, varmt, härligt, AnneochPeterbesök, sommar, bästa vän, skavsår, barnbarn, avsked, trygghetslarm, Instagrammande, chokladbollar, nyckelproblem, mamma, värkande fot, SVT play, kinamat, Erika flyttar och hostande katt.

Lördagen gick i kärlekstema förstås, Prinsbröllop i stora staden och jag och Ingrid och såklart massor med andra glada skitar var på plats i ett Stockholm i feststämning och som visade sig från sin bästa sida. Det var ett underbart sommarväder!
Vi hade lite ärenden att uträtta innan vi slog oss ner på Koh Phangans uteservering på Nybrogatan för mat och vinpåfyllning.
Hungriga som troll blev det varsin förrätt också, jag åt något som jag aldrig ätit, nämligen knivmusslor. Var supergott! Har förresten aldrig ätit något som inte varit gott på den restaurangen.
En hel flaska rosé slank ner och massor med vatten förstås. Bra att dricka mycket i värmen.
Nu var vi redo för att hitta den optimala platsen för att försöka få en glimt av kortegen som skulle starta inom kort från Slottskyrkan.
Behövde inte trava med min värkande fot alltför länge, redan vid Dramaten gjorde vi halt och förberedde våra telefoner för fotografering. Orkade aldrig släpa på min "riktiga" kamera, Iphonebilder fick duga.
Nu blir det som alltid när jag roat mig ett redigt bildregn i en salig oordning. Orkar inte redigera och ha mig....puh!

 Glädjeyra!
Rosévin = Glädjeyra!
Knivmusslor =  Glädjeyra!
Min bästa vän =  Glädjeyra!
För stora bilder för bloggen =  Dubbel glädjeyra!
 Fikapaus, instagrammande och många militärpojkar = Glädjeyra!
 På Sergels torg pågår just nu en Internationell Matmarknad. 
Massor med olika stånd från massor med länder och det luktar gott! Här lite italienska ostar.
GLÄDJEYRA!
 Glädjeyra!
 Italiensk choklad= gotte = Glädjeyra!
 Här är det engelska matståndet fullt med färgglada och säkert väldigt god fudge
Glädjeyra!
Vi köpte varsin påse med tyska salamikorvar och sen helt plötsligt, 
utan någon som helst förvarning ryckte det i vintarmen igen. 
Ett glas cava hos Rolf på Drottninggatan satt inte helt fel innan vi satte av mot Centralen och hemfärd.
När jag var hemma vid 22-tiden så var jag bara tvungen att sätta mig vid datorn och ratta in SVTplay och titta på vigselceremonin. 
Oj, vad fint det var och jag gillade speciellt deras val av låt vid utgången, gospel. 
Så häftigt och annorlunda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar