16 juni 2015

HejTisdag!



Sådärja! Snart på jobbet igen, kan faktiskt helt ärligt erkänna att jag längtar lite.  Undrar om någon saknat mig? Det skulle väl vara våran nyinflyttade katt då kanske.
Känns som jag varit borta hur länge som helst.  Nu kör jag på med 15 nätter innan det är dags att semestra på riktigt.
Har jag sagt att jag har långsemester i år, hela 6 och en halv vecka ska jag roa mig med ingenting.
Få se om det blir i min ensamhet eller om Rudolf kan ta lite ledigt han med.
En sak är i alla fall bestämt, och det är att lilla Carlos ska bo hos oss medans resten av familjen hälsar på släkten i Italien. Kommer bli skoj!

Emilie var förbi en stund med barnen i släptåg såklart. Älskar när dom är här!  Vi gick slottslingan och Stella fick titta på hästarna.
Underbart att se hennes min! Hon tittade med stora ögon samtidigt som hon pratade något obegripligt. Hon bubblar på hela tiden nästan numera, låter så himla gulligt.
Tror hon kommer bli en riktigt snackpåse när hon blir äldre, generna för det är extremt goda. Och då tänker jag inte på hennes morfar som säger ca 50 ord om dagen.

Vidare upptäckte hon att blomjord är kul, hon krafsade runt i en utav mina blommor som står på golvet här hemma. Inte bara en gång utan många gånger. Ska försöka att vara en tålmodig mormor och inte plocka bort saker utan vara konsekvent och säga nej så många gånger som behövs...puh!
Idag behövdes det fem nej och avledning till leksakskorgen innan krafset var slut.

Har faktiskt aldrig plockat undan någonting när mina egna barn var små. Fast jag vet en del som gjorde det. Deras hem var skojigt inredda. Allt stod från fönsterbrädshöjd och uppåt, ingenting på golvet.
Som sagt, mina egna barn var enklast i världen att uppfostra, jag tror jag har lyckats någorlunda.

 Hej var det går när mormor kör skutan!
 Carlos och sin nya boll som höll i fem minuter. Men säg det som inte går att laga med silvertejp?
Gillar speciellt min rosa silvertejp som är inköpt i USA. 
Dessvärre är den slut nu, men det var kul så länge den varade.
Nyvaken, varm, gosig, mysig och bara så underbar Stella. 
Finns det nappar där det står "I love mormor" på tro?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar