7 juni 2015

Helgen



Landat i soffan efter en hur-kul-som-helst-helg.  Har väl aldrig tillbringat så mycket tid sittandes på golvet. Mest naturligt så när man ska leka med barnbarnen.
Vi har haft så kul, att barnvakta Stella är ingen big deal alls. Hon är så fantastisk behaglig denna lilla dam. Två gånger grät hon, eller ena gången var hon mest förbannad rättare sagt. Det var när hon skulle sova vilken hon inte hade någon som helst lust med trots hon var supertrött.
Andra gånger var när morfar Rudolf satte på sig (på skoj) sin läderssmäck på huvudet, då jädrar blev hon riktigt ledsen och det kom till och med tårar.  Mormor tröstade med pussar och lugnande ord.

Övrig tid har hon skrattat, "pratat" konstant (gener från mormor?), klappat händerna och krupit omkring och härjat. Äter som en häst och bajsar likt en elefant.
Trots att Stella sov mycket bra i natt så kunde jag inte sova. Jag hade ont, lederna värkte och fan och hans moster. Är lite trött nu kan jag erkänna, skönt att jag fick beviljad kompledighet inatt. Hon är allt bra min gruppledare Lotta, ni vet hon som brukar ge mig choklad...haha!
Kanske vore på sin plats att jag ger henne lite choklad för att visa min uppskattning?

Nu blir det bildregn!

 Grötfrukost, trevligt värre!
 Man blir stark av gröt illustrerar Stella här
 Lilla älskade Carlos myser i mitt knä medans Stella sov ute i vagnen
 Lek med mig då mormor!
 Morfars skitläskiga lädersmäck, vågar knappt röra mig tänker Stella
 Soldyrkaren i gröngräset
 Lite läbbigt det här med naturen.....gräset sticks!
 Går det att krypa eller?
 Mina gullhönor mitt i den oansade spenaten
 Hur söt får man vara? Ställer mig den frågan flera gånger om dagen. Dessa ögon!

Söndagen avslutades med ett för sent födelsedagfirande för Jogge.
Det bjussades på goda hamburgare med massa smaskiga tillbehör. 
Kaffe och en sjukt god kladdkaka som Emilie bakat och ploppat en massa
Plopp i gjorde att man höll tyst ett tag.

Ledig nu ytterligare nio nätter, något jag definitivt kan leva med.
#älskarmittnattschema
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar