2 juni 2015

GottPåKommendören



Höll på att glömma att  visa er bilderna från restaurangbesöket i fredags. Nu gör sig ju inte den fantastiska maten sin rättvisa på bild.

Erika rekommenderade denna restaurang eftersom hon varit där tidigare och ätit och var supernöjd.
Just dom små hummertacosen till förrätt höjde hon till skyarna.
Våran servitör hette Jimmy och var en glad lax. Mycket lättsam, trevlig och gjorde allt för att vi skulle trivas. Rätt kille på rätt plats kort sagt.

 Till förrätt bars det in en vacker träbricka med minihamburgare och dom små söta hummertacosen.
Minimini och förvinnade goda. Två tuggor sen var det slut på det roliga men så gudomligt gott!
Skulle lätt kunna äta flera av varje.
 Ytterligare en förrätt vi delade på, Slaktarbricka med lite kalla delikatesser. 
Tog slut i ett nafs och även det smakade gudomligt gottt!


 Mina flickor, mina hjärtan, mina bästa vänner, mina gullhönor, mitt allt!
 Min varmrätt: Grillad gödkalvbringa, polenta, rostade grönsaker, salvia och smaklökarna 
fick sig en resa som hette duga. Ojojoj!
 Ingrid valde friterad tonfisk, cashew, mangosallad med oslagbar sås. Hon var tyst en lång stund och bara njöt. Jag smakade en bit på tonfisken....mmmmmm!

Efterrätten glömde jag ta kort på men det var en förjävlagod lakritsbrúlee med citronsorbet.
Upptäcker nu att även Erikas och Emilie varmrätter inte fastnade på bild, var väl helt enkelt så att jag hade fullt upp med att tugga och njuta.

Ser det gott ut, boka bord här, tror inte ni kommer bli besvikna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar