30 juni 2015

WenngarnPizzaSkrattFödelsedag



Godmorgon! I natt hade jag en riktig sovitsomenkrattanatt. Men trots detta så vaknade jag någorlunda utvilad vid 7.00.
Det bästa med att vara ledig om dagarna är att man kan ta sig en powernapp eller två under dagen utan att skämmas.

Gårdagens sjukgymnastikbesök började förvirrat. Jag blev efter en liten kort stunds sittande i det otroligt trista väntrummet inkallad med orden "Du kan komma nu!" . Väl inne så sa hon att det var kul att se mig och att det var länge sen du var här. Mmmm, svarade jag typ 20 år sedan när ryggen krånglade.
"Hur mår höften nu då?" Jotack den är bra men foten är det värre med. "Foten? Heter du inte Marie?"
Ja, herregud den förvirrade sjukgymnasten hade alltså tagit in fel person. Och det var väl en väldans tur att jag inte befann mig i en operationssal.

Ja, ialla fall när jag väl kom in till rätt sjukgymnast så undersökte hon fossingen noggrannt och visst min fot mår inte bra. Men det fanns hopp sa hon. Hon visade mig tre olika övningar, styrka, balans och stretchning som jag ska göra åtminstone en gång om dagen.
Hoppas verkligen att det kommer att hjälpa och jag lovar att vara duktig och träna varje dag.
Påminn mig gärna, vill inget hellre än att bli smärtfri såklart.

I går kväll firade vi Pia som har fyllt år med middag på Dammstugan på underbara Wenngarn.
Vi har i och för sig firat henne redan men fyller man så här många år som hon fyllt är man värd ett extra firande.

 Fina vänner och kollegor
Fyra glada nattarbetare i motljus
 
 Fantastiskt god vedugnsbakad lyxpizza med bl.a sotad lax på, whaoooooooooooo!
 Fina Mia!
 Till efterrätt slog jag till på en hallonhistoria som även den slank ner smärtfritt. 
Rabarber, hallonmousse, färska bär, vit choklad och glass. Kan det bli bättre?
 Fönsterbord med utsikt över vackra Hotell Anstalten
 Efter middagen var vi förstås proppmätta och jag tog med mina kompisar på en guidad tur runt hela Wenngarn och den vackra slottsträdgården.
 Dammstugan är numera röd och jättefin! Ett besök där och ni kommer inte bli besvikna.

Länk finner ni här:




Tack tjejer för en härlig kväll, det gör vi om va?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar