27 juni 2015

KamelerOchRabarber

I går hann jag inte mycket mera än att handla med mamma, sedan fixa, dona och hjälpa henne med lite av varje. Sen direkt till nästa stopp i Kungsängen där jag lekte med Stella och Carlos i två timmar tills Jogge kom hem från arbetet.
Köpte med mig sushi från Mr Wok och åt här i min ensamhet. Gustav höll mig sällskap förstås och vi delade broderligt på laxbitarna. 

Skulle även hinna med att försöka sova lite innan nattens arbete men med det gick det sådär. Kunde aldrig koppla av riktigt, vilket resulterade i att det var en ganska trött och sliten nattarbetare som åkte i väg vid 20.00. Inte dom bästa förutsättningarna direkt.
Sen att komma till jobbet och mötas av mer eller mindre ett kaos gjorde inte saken enklare. Men natten gick bra ändå trots mycket jobb som kvällen "släppt" tills oss. Till slut sov dom flesta ganska okej men jag kan erkänna att jag var förjäkla trött i morse när jag åkte hemåt.

Gustav mötte mig i dörren med ett jamande och stack ut direkt, han var säkert jättenödig stackarn.
Jag kraschlandade i sängen utan vare sig dusch eller frukost och vaknade fem timmar senare.
Helt galet sliten känner jag mig just nu och ska lägga mig igen hade jag tänkt. Men kissen är sällskapssjuk och rantar runt här jamande hela tiden och pockar på uppmärksamhet.


Fått en del mms från Emilie i dag. Dom är i Furuviksparken med Jogges föräldrar.  Enda djurparken där hundar är tillåtna, helt fantastiskt bra. Carlos undrar nog vad det där är för konstigt djur, som inte ens vill leka med honom.


 Har inte så mycket att skriva om så jag tänkte visa er min rabarberplanta.  Den är STOR!
Man ser kanske inte hur stor den är på bild, men herregud!


Bladen skulle lätt en hel småväxt familj kunna gömma sig under.

 

 En meter mellan vingarna, det ni?
Undrar om det finns någon tävling jag jag anmäla rabarbern till. 
Skulle kamma hem förstapriset direkt.


 Ja, det var dagens mest ointressanta inlägg. Nu hoppas jag på någon timmes sömn och att Sverige vinner över Danmark i kväll i U21-semifinalen.
Hoppas jag har möjlighet att titta lite på matchen på  jobbet, men jag är lite lätt skeptiskt till det.

Och om någon undrar om Rudolf har kommit hem så har han inte gjort det. Personalfest igår, hotellövernattning och grisgrillning i dag. Han har mycket att stå i pojken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar